Interjú Beke Kittivel

Kitti weboldal készítéssel foglalkozik, ügyfelei olyan vállalkozónők, akik szeretnék, hogy a weboldaluk is a szakértelmüket hangsúlyozza. Én vagyok Kitti „meglepetés felelőse”, ugyanis ügyfeleinek egy általam készített ékszert ajándékoz a közös munka végén.
Kitti, mit csinál egy weboldalkészítő és te miben vagy más, mint a többiek?
Ahogy a nevében is benne van, weboldalakat készít. :) A vállalkozások szolgáltatáspalettája széles skálán mozog, attól függően, hogy a weboldalkészítésnek mely ütemében és pontosan milyen feladatokban vesznek részt. Van, aki csak a webdesignnal foglalkozik, míg mások programozók, akik egyedi rendszereket fejlesztenek, és vannak, akik a kivitelezés részét vállalják: teljes weboldal, vagy landing oldal, esetleg kifejezetten értékesítési tölcsérek építése. Hacsak nem ügynökséget bíz meg valaki, általánosan elmondható, hogy a weboldalkészítők nem írnak webszöveget, hisz az megint egy másik szakterület.
Hamar felismertem azonban, hogy egy weboldal sikere 30%-ban a megfelelő szövegen múlik, 30%-ban az ideális célközönséget bevonzó designon és 40%-ban az ajánlaton. Ha nem írok szöveget, nem tudok eredményes online értékesítési felületet építeni, hisz az ügyfél még kevésbé ért a marketing szöveghez. Így kitanultam a konverzió optimalizált webszövegírást azon a szinten, amivel az elmúlt 2 évben nagyszerű sikereket tudtam elérni az ügyfeleimnek.
Az én specialitásom, hogy szolgáltatás alapú női vállalkozóknak segítek megvalósítani önmagukat és az üzleti céljaikat egy olyan weboldallal és értékesítési rendszerrel, ami kiemeli a személyiségüket, marketing fókusszal készül és olyan szakértőnek mutatja be őket, ami által magasabb áron értékesíthetnek, lekörözhetik a versenytársakat és bevonzhatnak egy minőségibb, elkötelezettebb ügyfélkört.
Miért csak női vállalkozókkal dolgozol együtt?
Szerettem volna azokat a hozzám hasonlóan csupaszív és szorgalmas embereket támogatni, akiknek a munkásságával teljes mértékben tudok azonosulni, de idegen számukra a technika világa. A színpaletta építgetése egy szórakoztató - és egyszerűnek tűnő - dolog, de sokaknak a vállalkozásuk színvonalát tükröző funnelek, automatizmusok és WordPress weboldalak már megugorhatatlan akadályt jelentenek. Nem szeretném, ha ezen múlna, hogy egy értékadó vállalkozás el tudja-e juttatni a szolgáltatását azokhoz, akiknek pontosan arra van szüksége. A női vállalkozók inspirálóak, kreatívak, kitartóak, és agilisek, akiknek segítség kell abban, hogy végre a nagyvilág is annak a szakértőnek lássa őket, amiért olyan kemények dolgoztak és amit megérdemelnek.
Ezen kívül a legtöbb esetben van személyes tapasztalatom is a női vállalkozók szolgáltatásaival, így nagyon jól tudom optimalizálni a szöveget és az ajánlatot. Hab a tortán, hogy a nőies design a szívem csücske és a női teremtő energiák feltöltik élettel az én vállalkozásomat is.
Mikor döntötted el, hogy ezzel szeretnél foglalkozni?
Korábban mérnökként dolgoztam az építőiparban, az a világ viszont teljesen felőrölt, mivel nem tudtam összeegyeztetni az értékrendemmel. A projekteket szerettem, különösen a műemlékfelújítást, de a káros szemléletmód hatására kerestem valamit, ami által feltöltődhetett kicsit a lelkem. Így találtam rá a weboldalakra, ami azonnal beszippantott és a tudatos építkezésnek hála az elejétől profitábilis és sikeres, jó döntésnek bizonyult. Azóta is töretlen a szerelem, csoda-projektjeim vannak csoda-ügyfelekkel.
Mennyi idő alatt készítesz el egy weboldalt?
Egy weboldal elkészítési ideje sok tényezőtől függ. Alapvetően a feladat volumene és a kiépítendő funkcionalitás határozza meg, illetve minél egyedibb a megvalósítás, annál tovább tart. Például aki előre elkészített sablonokból építkezik, az logikusan hamarabb elkészül egy honlappal, mint én, aki teljes mértékben az aktuális ügyfélre és megvalósítandó célokra, a nulláról építek fel mindent.
Nálam 6 hetes határidővel készül el egy átlagos bemutatkozó oldal, ami teljeskörű csomagként tartalmazza a stratégiai tervezést, ügyfélvonzó szöveget, marketing fókuszú felépítést, egyedi designt és az összes szükséges profi funkciót, a lehető legtöbb automatizálás beépítésével.
A megrendelőnek is vannak feladatai?
Abszolút! Hisz az ő vállalkozását és ügyfeleit ő ismeri a legjobban. Én hozzáteszem a tudásom legjavát, de ez egy csapatmunka, elejétől a végéig. A legjobb eredmények eléréséhez szükségem van minőségi adatszolgáltatásra, a projekt során pedig tudatosan és határidőben meghozott megrendelői döntésekre. Az adatszolgáltatáshoz kifejlesztettem egy olyan rendszert, aminek a segítségével a megrendelő stílusában tudom megírni a szöveget, mégis marketing szemlélettel, az ideális célközönségre fókuszálva.
Egy lecsiszolt folyamaton vezetem végig az ügyfeleimet, így minden projekt határidőre készül el, ők pedig mindig tudják, mi a feladatuk, így izgulás helyett valóban élvezhetik a projektet.
Mi történik azután, hogy átadtad a kész weboldalt?
Az átadás az egyik legizgalmasabb rész, hiszen ekkor kezdi meg igazi életét a weboldal. Az offboarding folyamat részeként mindig van egy gyorstalpaló és aztán minden ügyfelem hozzáférést kap ahhoz a több órányi videós tudástárhoz, ahol minden videóban végigvezetem őket a weboldaluk használatához és karbantartásához szükséges elméleti és gyakorlati tudnivalókon. Nem engedem el a kezüket, sőt csöpögtetve megkapnak még számos olyan anyagot, ami segíti majd őket az eredményes online marketingben. Kezdetét veszi az egy hónapos díjmentes support, aminek a keretén belül ízelítőt kapnak a havidíjas szolgáltatásomból is. Számos ajándékkal kedveskedek nekik igazából a teljes projekt alatt, de a projektzáró meglepetés szokott mindenkinek a kedvence lenni.